I London!

Nu är jag framme i mitt nya hem. Ligger och väntar på att Bräl ska vakna, hon ville sova ut och jag tänkte att jag är inte den som inte vill sova ut liksom. Nu har jag dock varit vaken i typ två timmar. För mig är klockan ett och det är dags att gå upp!!!

Iallafall. Åkte igår. Grät när jag sa hejdå till mamma och pappa. Grät i säkerhetskontrollen, blev lugnad av en grymt trevlig tjej som sa hur roligt det skulle bli för mig. Glömde mitt pass i säkerhetkontrollen, fick gå tillbaka. Grät i telefonen när jag pratade med Lisa. Gick ombord på planet, fick sitta en timme innan det startade på grund av nåt fel med bränsletanken. Tänkte att jag kan leva med lite träsmak i baken, bara vi inte störtar.

Kom iallafall fram till Heathrow, livrädd. Tog rygg på de andra från Arlanda och hittade till och med min väska. Lyckades också på nåt jävla vis köpa mig ett oystercard och sätta mig på tunnelbanan för att möta upp Bruden med stort B. Tog aslång tid och inga rulltrappor bitvis gjorde att jag fick släpa min 42 kilo tunga väska i långsamt tempo medan resten av London skyndade förbi.

Skulle passera ut genom grindarna och blev utskälld av en totalt jävla otrevlig vakt. London jag hatar dig tänkte jag. Sen mötte jag Becca. Tårarna sprutade från mig av glädje och lättnad över att äntligen, äntligen ha kommit fram. London du är inte så pjåkig tänkte jag då.


Kommentarer
Postat av: M

åh, jag vill kommentera allt!

men väljer det som handlar om mig. vem har satt upp min jag-är-elva-år-teckning? det gör mig rörd hursomhelst.

sen, äntligen en ny emmablogg!!!!!!!!!!

sen, du kommer älska london.

sen, saknar dig och bräl....

2010-08-31 @ 00:36:51
Postat av: linnea

Åh! jag älskar london! var där första gången i somras, och ska plugga där nästa höst tänkte jag! :D

2010-09-02 @ 17:41:30
URL: http://lilinnea.webblogg.se/
Postat av: ebba

sv: hur gick det? var du duktig? kommer du få jobbet? haha nääää det var inte jag.. jag har inte ens sökt nåt jobb än emmsi. jag är så seg. hoppas du får det! vi borde ses snart tycker jag, kanske gå ut och dansa eller nåt! puss!

2010-09-03 @ 10:13:16
URL: http://ebbaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Sofia

kolla min blogg för londontips om du vill, har bott här i 4 år ;)



kram

2010-09-04 @ 03:05:40
URL: http://sophedeluxe.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0