Lisa, du är fin idag!

Imorgon är en viktig dag på två vis. Det är sista dagen på jobbet och det är dagen då Lisa flyttar från Falun.

Åh, denna Lisa. Jag snackar verkligen om Lisa-Lisa, en av mina bästa vänner-Lisa. Hon ska flytta. Hon som jag har gråtit och skrattat med och som känner mig så himla bra. Hon Lisa som jag gjorde alla arbeten i skolan med. Hon som är en så nära vän att vi brukar råka klä oss likadant. Lisa som ger mig smakråd och livsråd. Som har skrattgropar och rött hår. Lisa som älskar blåbärsmuffins och hatar ljuslila. LisaochEmma-Lisa, hon som alla tror är samma person som mig.

Vi sitter inte ihop och vi är inte lika, det är en myt. Vi är egentligen väldigt olika på alla sätt och vis. Men vi har levt nära varann i snart fem år. Ofta har hon som mest varit en tvåminuters promenad bort från mig. Snart kommer vi bo i olika länder. Det känns så himla overkligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0