bergochdalbana.

Idag är en bra dag och en jobbig dag. Vi börjar med det bra. Alla på jobbet är sjukt trevliga och jag kunde inte trivas bättre. Idag är det Söndag vilket innebär att alla slutar sina pass samtidigt vilket aldrig händer annars. Söndag innebär också ett glas vin i baren när alla kunder har lämnat byggnaden och det innebär överbliven mat att frossa i. Det innebar även just idag en privat visning av Gaugauin. Tackar man ju inte nej till.

Åkte i hissen med köksmästaren idag, han är en mycket rolig och trevlig man i sina bäst år. Ser lite ut som Karlsson på taket faktiskt. Jag gillar honom starkt. Han frågade mig varför jag hade skoluniforms-kavaj (jag påpekade dock inte att det faktiskt är en klubblazer!!!!!!). Jag sa att den är skitcool och att typ ingen i Sverige har en sån kavaj. Då sa han "du är nog inte den enda i London dock.......". Juuuust fan. Här har ju alla skoluniform. Det var ju typiskt.

Som sagt är det även en jobbig dag idag. Det är idag en månad sedan jag fick veta att min favorit-person är död. Min älskade, fina, andra-könet-bästis-vi-gifter-oss-om-ingen-av-oss-är-gift-vid-50-we-are-ment-to-be-person. Det är helt åt helvete och det finns inget jag önskar mer än att han fortfarande skulle finnas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0