Skrivkramp och växtvärk.

Alltså hm. Jag trodde att fingrarna skulle blöda för att jag skulle blogga så mycket här borta, men nej. Finns liksom för första gången i mitt liv tusen saker att göra förutom att sitta vid datorn. Och även om jag har mycket tid på egen hand eftersom Becca jobbar hela dagarna lyckas tiden gå väldigt fort, finns grejer att sysselsätta sig med. Det vore såklart roligare om man hade nån att shoppa med, upptäcka med och gå på museum med, men det känns faktiskt mest bara bra ändå. Det är lärorikt och jag känner mig så väldans duktig när jag hittar själv eller tar mod till mig att fråga någon om vägen. Bara att handla bröd på vårt lokala Tesco känns duktigt, för jag måste prata Engelska med kassören.

Känner helt enkelt att jag växer med varje grej jag gör här borta. Visst, det är läskigt att vara ute i en främmande storstad. Men jag känner mig mer och mer hemma och mer och mer van vid tempot, hur människorna beter sig och hur saker funkar. Så himla värt det. Älskar mig själv för att jag är här, och det var pretty much det som den här flytten handlade om. Har snart varit här en vecka. Herregud.


I övrigt:
Idag var Martina med i Christer i P3, min vän i etern.
Jag somnar varje gång jag och Becca ska se på film!!! Ska kanske göra ett tredje försök att se en film nu, den är inte ens dålig. Jude Law har huvudrollen och allt.
Idag strosade jag på Brick Lane. Har lovat mig själv att inte köpa för mycket som jag redan har. Kom därifrån med en svart och vit-randig skjorta. Har ju inga skjortor. Och inget svart och vitt heller.....
Är helt trött i hela kroppen för att jag går så mycket. Strosar sönder mina fötter, men det är det värt!

Kort men koncis update. Nu ska jag äta och sen sova, är sjukt trött. Puss på er vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0